Agenda | Museus i patrimoni

Data de publicació: 10-04-2025

Els museus en l'era de les fake news tema central de la sisena edició de l'Espai Confluències

Dimecres 11 de juny de 10 h a 13 h a Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona
Data de publicació: 10-04-2025

L’11 de juny de 2025 se celebra una nova edició de l’Espai Confluències, una jornada organitzada per la Diputació de Barcelona que esdevé un punt de trobada per reflexionar sobre els desafiaments actuals dels museus i institucions patrimonials.


Sota el títol "Museus en l'era de les fake news: combatre la desinformació des de les institucions patrimonials", abordaran temes com la difusió de notícies falses, el paper dels mitjans i de les xarxes socials, i les estratègies de comunicació que poden adoptar els museus per fer-hi front.


Els museus tenen una funció clau com a espais de coneixement i pensament crític. En aquesta era digital, poden esdevenir aliats fonamentals en la lluita contra la desinformació, tot oferint continguts rigorosos, contextualitzats i accessibles a diversos públics.


La jornada tindrà lloc a l’Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona, de 10 h a 13 h, i està adreçada a professionals de la gestió cultural, museus, comunicació i educació patrimonial.


Més informació i inscripcions al següent enllaç.