Agenda | Arts visuals

01-12-2025 fins al 01-12-2025

Jornada sobre periodisme, crítica i arts visuals

Dilluns 1 de desembre d'11 h a 18 h a La Capella
01-12-2025 fins al 01-12-2025
Localització: La Capella
Data de publicació: 10-11-2025

Dins del marc del Pla d’Impuls de les Arts visuals, l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), mitjançant l'SDE  i en col·laboració amb el Festival Panoràmic, organitza una jornada professional amb l’objectiu de reflexionar sobre els reptes del periodisme cultural actual i generar un espai de diàleg entre professionals, creadors i públic.


De quina manera han canviat la crítica i la informació artística en un context social dominat per la immediatesa i els canvis tecnològics? Aquesta jornada proposa un espai de diàleg imprescindible per repensar les maneres com l’art es narra, es difon i s’interpreta. Tot i que la revolució digital ha brindat més espais per a la difusió i l’arxiu, l’experiència demostra que aquestes expectatives s’esvaeixen amb la mateixa rapidesa amb què es generen. Davant la precarització del pensament crític i la fragmentació dels relats que formen la memòria cultural, és urgent recuperar temps i llenguatges capaços de sostenir una mirada crítica i contextual sobre la producció artística.


En aquesta jornada hi participaran professionals de perfils diversos, el comú denominador dels quals és la voluntat d’apropar l’art al públic, i donar visibilitat a tots els seus aspectes: des del patrimoni històric fins a les expressions més alternatives i experimentals de la creativitat contemporània.


Al matí reflexionarem juntament amb professionals del sector artístic, periodistes compromesos, especialistes en comunicació cultural i responsables d’institucions sobre els reptes d’aconseguir una cobertura mediàtica d’acord amb la rellevància dels projectes. Un debat necessari per pensar com escapar de l’homogeneïtzació dels continguts i de la creixent superficialitat dels enfocaments.


A la tarda plantejarem una aproximació intergeneracional entre els que han viscut l’època daurada dels mitjans tradicionals, els que han travessat la transició accelerada cap a la societat interconnectada i els nadius digitals. Junts explorarem com es transformen les pràctiques d’informació i crítica, les audiències i els llenguatges en un entorn en què la tecnologia i la intel·ligència artificial modifiquen tant el paper de l’autor com el del receptor, i condicionen la difusió de l’art i la seva percepció.


Consulta el programa i inscriu-te al següent enllaç.



Tags: